Trening umiejętności społecznych

Zajęcia są przeznaczone głównie dla dzieci i młodzieży przeżywających trudności w relacjach społecznych ale nie tylko. Trening szczególnie polecany jest dzieciom z autyzmem, zespołem Aspergera, zaburzeniami zachowania, ADHD oraz dzieci lękliwych, nieśmiałych i wycofanych.

Cele treningu umiejętności społecznych:

  • optymalizacja zachowań społecznych
  • korygowanie nieprawidłowych nawyków i zastąpienie ich nawykami adekwatnymi do sytuacji
  • uzyskanie umiejętności, kompetencji i wiedzy społecznej
  • przełożenie wyuczonych i wyćwiczonych zachowań do rzeczywistości! (najważniejsze)

Uczymy takich umiejętności:

  • Zawieranie i podtrzymywanie znajomości.
  • Aktywne słuchanie.
  • Zadawanie pytań.
  • Mówienie NIE – odmawianie oraz akceptowanie czyjegoś NIE.
  • Inicjowanie rozmowy, włączanie się i podtrzymywanie rozmowy.
  • Dyskutowanie.
  • Wyrażanie krytyki i reagowanie na krytykę.
  • Proszenie o pomoc i pomaganie innym.
  • Radzenie sobie z emocjami i uczuciami – rozpoznawanie emocji i odpowiednie ich wyrażanie.
  • Mówienie i przyjmowanie komplementów.

Konsultacja przed rozpoczęciem TUS i TZA

Przed rozpoczęciem zajęc TUS i TZA Odbywa się konsultacja z psychologiem w celu doboru dziecka do odpowiedniej grupy względem wieku i poziomu funkcjonowania.

TUS prowadzony jest w grupach 4-8 osobowych). Grupy uczestników dobierane są pod względem wieku i poziomu funkcjonowania.