Zajęcia są przeznaczone głównie dla dzieci i młodzieży przeżywających trudności w relacjach społecznych ale nie tylko. Trening szczególnie polecany jest dzieciom z autyzmem, zespołem Aspergera, zaburzeniami zachowania, ADHD oraz dzieci lękliwych, nieśmiałych i wycofanych.
Cele treningu umiejętności społecznych:
- optymalizacja zachowań społecznych
- korygowanie nieprawidłowych nawyków i zastąpienie ich nawykami adekwatnymi do sytuacji
- uzyskanie umiejętności, kompetencji i wiedzy społecznej
- przełożenie wyuczonych i wyćwiczonych zachowań do rzeczywistości! (najważniejsze)
Uczymy takich umiejętności:
- Zawieranie i podtrzymywanie znajomości.
- Aktywne słuchanie.
- Zadawanie pytań.
- Mówienie NIE – odmawianie oraz akceptowanie czyjegoś NIE.
- Inicjowanie rozmowy, włączanie się i podtrzymywanie rozmowy.
- Dyskutowanie.
- Wyrażanie krytyki i reagowanie na krytykę.
- Proszenie o pomoc i pomaganie innym.
- Radzenie sobie z emocjami i uczuciami – rozpoznawanie emocji i odpowiednie ich wyrażanie.
- Mówienie i przyjmowanie komplementów.
Konsultacja przed rozpoczęciem TUS i TZA
Przed rozpoczęciem zajęc TUS i TZA Odbywa się konsultacja z psychologiem w celu doboru dziecka do odpowiedniej grupy względem wieku i poziomu funkcjonowania.
TUS prowadzony jest w grupach 4-8 osobowych). Grupy uczestników dobierane są pod względem wieku i poziomu funkcjonowania.